[η Κυβέρνηση να μετατρέψει τις χωματερές σε τουριστική ατραξιόν·
22/08/2025 § Σχολιάστε
Πολιτισμός στην Πράξη

Οι παράνομες χωματερές είναι μνημεία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς
Οι συλλήψεις στη Μήλο αποτελούν θλιβερή εξαίρεση
Παράνομες Χωματερές: Χρειάζεται καμάρι για τη μοναδικότητά μας, και όχι ενοχικά, στραβά μάτια
του ©Μάνου Βουλαρίνου –Athens Voice >>>
Mε μεγάλη στενοχώρια διάβασα την είδηση σύμφωνα με την οποία 17 δημοτικοί υπάλληλοι του Δήμου Μήλου συνελήφθησαν για «απόθεση αποβλήτων» (δηλαδή επειδή πέταγαν τα σκουπίδια) σε παράνομη χωματερή. Η στενοχώρια μου έγινε ακόμα μεγαλύτερη όταν διάβασα πως για τον ίδιο λόγο συνελήφθησαν ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος του νησιού. Αυτό όμως το είδα μόνο σε δύο μικρά σάιτ, οπότε μπορεί να είναι μούφα. Στο κάτω κάτω, πώς μπορεί να ξέρει ο δήμαρχος ενός αχανούς νησιού όπως είναι η Μήλος τι κάνουν οι δημοτικοί του υπάλληλοι κι αν λειτουργεί παράνομη χωματερή στο νησί; Έτσι δεν την είχε πατήσει ο άνθρωπος με το ξενοδοχείο που θα χτιζόταν στο Σαρακίνικο, που πάλι δεν είχε πάρει χαμπάρι τίποτα εξαιτίας της τεράστιας έκτασης του νησιού;
Σε κάθε περίπτωση, οι αληθινές συλλήψεις είναι αρκετές για να εξοργίσουν κάθε πραγματικό Έλληνα που βλέπει, ανήμπορος να αντιδράσει, να εξαπολύεται μια άνευ προηγουμένου επίθεση στον πολιτισμό του. Που βλέπει να στοχοποιούνται οι ελληνικές παράνομες χωματερές.
Κάθε έθνος πρέπει να φυλάει σαν κόρη οφθαλμού τη μοναδικότητά του. Διαφορετικά κινδυνεύουμε να γίνουμε κιμάς μέσα στη μηχανή της παγκοσμιοποίησης (όπως, αν θυμάστε, προειδοποιούσε ο μακαριστός Χριστόδουλος). Οι παράνομες χωματερές που μπορεί κανείς να συναντήσει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα αξιοθέατα της χώρας. Είναι κάτι που μας κάνει μοναδικούς. Όλες οι χώρες έχουν ωραία τοπία και παραλίες που μπορείς να βρεις σε όλη τη Μεσόγειο. Πού αλλού, όμως, βλέπεις αυτά τα σύγχρονα έργα τέχνης που ονομάζονται «παράνομες χωματερές»; Πού αλλού βρίσκεις αυτές τις εικαστικές εγκαταστάσεις που παντρεύουν τη φύση με τον άνθρωπο, στέλνοντας ταυτοχρόνως μηνύματα για τους κινδύνους της υπερκατανάλωσης και της αλόγιστης χρήσης των φυσικών πόρων;
Αναγνωρίζω ότι οι συλλήψεις στη Μήλο είναι μια θλιβερή εξαίρεση. Σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, κυβέρνηση και τοπική αυτοδιοίκηση διατηρούν και προστατεύουν τις παράνομες χωματερές. Αλλά η διατήρηση και η προστασία δεν αρκούν. Χρειάζεται διαφήμιση και αξιοποίηση. Χρειάζεται καμάρι για τη μοναδικότητά μας, και όχι ενοχικά, στραβά μάτια. Η κυβέρνηση πρέπει επειγόντως όχι απλώς να νομιμοποιήσει και τυπικά τις παράνομες χωματερές, αλλά να τις μετατρέψει σε τουριστικούς προορισμούς. Οι χαρακτηριστικές σε κάθε παράνομη χωματερή πινακίδες «Απαγορεύεται η ρίψη σκουπιδιών» μπορεί να είναι αρκετές για τους Έλληνες, αλλά στους τουρίστες δεν λένε τίποτα από μόνες τους, και μάλιστα μπορεί και να τους μπερδέψουν. Θα ήταν καλό σε κάθε παράνομη χωματερή να μπει μια πινακίδα με την ιστορία της, που θα δείχνει στους επισκέπτες μας ότι αυτός ο τόπος έχει βαθιές ρίζες στο παρελθόν. Και προφανώς θα πρέπει οπωσδήποτε η κυβέρνηση να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε οι χωματερές να αναγνωριστούν από την UNESCO ως μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τι άλλο, άλλωστε, περιγράφει καλύτερα τον πολτισμό της χώρας από τα σκουπίδια στις πλαγιές; Και μπράβο μας.
◉
[η Δανία υπερασπίζεται το Κοσμικό Κράτος·
22/08/2025 § Σχολιάστε
«Προσαρμοστείτε στον πολιτισμό ή φύγετε!»

Επιτέλους!
Η Δανία απαγορεύει επίσημα τη Μπούρκα σε δημόσιους χώρους και προειδοποιεί τους μουσουλμάνους: Προσαρμοστείτε στον πολιτισμό ή φύγετε!
◉
[ρωσοφιλία: μια ψευδαίσθηση που κοστίζει·
20/08/2025 § Σχολιάστε
Νεοελληνικός σουρεαλισμός

Πού οφείλεται η ρωσοφιλία των άκρων;
Η Ελλάδα φιλοξενεί ένα από τα πιο ισχυρά σταλινικά κόμματα της Δύσης. Γιατί; Επειδή ο Τσόρτσιλ, με μια υπογραφή σε χαρτοπετσέτα, έπεισε τον Στάλιν να την κρατήσει εκτός σιδηρού παραπετάσματος. Αν είχαμε πέσει στις αγκάλες του «υπαρκτού σοσιαλισμού», η φτώχεια και η καταστολή θα είχαν κάνει το ΚΚΕ και τους συνοδοιπόρους του παρίες, διωκόμενους από την ίδια την κοινωνία. Η ρωσοφιλία της Αριστεράς, λοιπόν, είναι παράδοξο προϊόν της «τυχής» που μας κράτησε στη Δύση.
Η ρωσοφιλία της άκρας Δεξιάς έχει βαθύτερες ρίζες: μεσαιωνικούς μύθους για το «ξανθό γένος» που θα απελευθέρωνε τους Έλληνες από τον οθωμανικό ζυγό. Όνειρα που κατέληξαν στον «κουβά», όπως λένε οι τζογαδόροι. Η Ρωσία, αντίπαλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, υποδαύλιζε εξεγέρσεις για να αποδυναμώσει τους Τούρκους, αφήνοντας τους Έλληνες να σφαγιάζονται.
Η ρωσοφιλία των άκρων δεν είναι απλή υπόθεση. Τροφοδοτείται από τρεις πυλώνες:
Θρησκευτικό-πολιτισμικό υπόβαθρο
Η Ορθοδοξία δημιουργεί «πνευματική συγγένεια». Ο μύθος της «Τρίτης Ρώμης» γοητεύει εθνικιστές, ενώ η Ρωσία προβάλλεται ως «μεγάλος αδελφός» απέναντι στη Δύση και την Τουρκία.
Ιδεολογική κληρονομιά
Για την Αριστερά, η ΕΣΣΔ παραμένει φάρος «αντι-δυτικισμού», παρά την κατάρρευσή της. Για τη Δεξιά, η Ρωσία του Πούτιν είναι το πρότυπο ενός αυταρχικού κράτους που μάχεται την «παρακμιακή» Δύση και υπερασπίζεται «παραδοσιακές αξίες».
Η γοητεία του αυταρχισμού
Η λατρεία του «ισχυρού ηγέτη» ενώνει τα άκρα. Η Ρωσία του Πούτιν, με τη στρατιωτική ισχύ και την περιφρόνηση προς φιλελεύθερους θεσμούς, γοητεύει όσους ονειρεύονται «ανεξαρτησία» χωρίς δημοκρατικούς περιορισμούς.
Η ρωσοφιλία είναι συμμαχία ετερόκλητων κινήτρων: η Ορθοδοξία δίνει συναισθηματικό έρεισμα, η σοβιετική νοσταλγία καλλιεργεί πειθαρχία, και ο αυταρχισμός προσφέρει «πολιτικό λίπος». Όμως η Ελλάδα δεν έχει να κερδίσει τίποτα από τη Ρωσία. Μια χώρα με τεράστιο ορυκτό πλούτο, αλλά χαμηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ από το δικό μας, όπου οι περισσότεροι ζουν άθλια. Πέρα από όπλα και κατασκοπεία, η Ρωσία συνεισφέρει ελάχιστα σε κοινωνία, πολιτική ή τεχνολογία. Οι ταλαντούχοι Ρώσοι το ξέρουν και φεύγουν μαζικά για τη Δύση. Η ρωσοφιλία είναι μια ψευδαίσθηση που κοστίζει.
*
©Κώστας Στούπας – liberal.gr >>>
◉
[το γκάρισμα·
02/08/2025 § Σχολιάστε

[…]Κάθεται στα ορεινά της Βουλής, φορώντας ένα ευδιάκριτο κατακίτρινο σακάκι (ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία για το ποια κάνει τη φασαρία) και συμπεριφέρεται σαν εξαχρειωμένος οπαδός ομάδας της Γ’ Εθνικής που πάει επί τούτου στο γήπεδο, για να φωνάξει, να προκαλέσει, να εκνευρίσει.
Με στριγκή υστερική φωνή διακόπτει αδιάκοπα και σταθερά ανά ένα λεπτό τον ομιλητή Πρωθυπουργό με ουρλιαχτά, ειρωνείες και προσβολές.
Επιδιώκει συνειδητά να του διαλύσει τον ειρμό της σκέψης, να του σπάσει τα νεύρα. Αδιαφορεί επιδεικτικά για τις αρχικές παραινέσεις και τις οργίλες (στη συνέχεια) παρατηρήσεις του Προέδρου της Βουλής, να μη διακόπτει τον ομιλητή. Συνεχίζει ακάθεκτη και ανεπηρέαστη, λες και πρόκειται για ρομπότ προγραμματισμένο να τρελάνει αυτόν που έχει βάλει στόχο.
Μετά την εικοστή διακοπή, ο ομιλητής δεν αντέχει πια. Τα νεύρα του διαλύονται, η κρίση του θολώνει. Ξεχνά τους αστικούς του τρόπους και την προειλημμένη απόφασή του να μην της δώσει πάτημα για κανέναν λόγο. Οπότε ξεσπά.
«Σταματήστε πια να γκαρίζετε!» (στον πληθυντικό). Αυτό ήταν. Η Ζωή με τα κίτρινα κέρδισε. Σαν την άλλη παλιά Μαρία με τα κίτρινα, που έπαιζε στα δάκτυλα και τον άντρα της και τον γείτονα.
Τα μέσα ενημέρωσης και τα social media εκρήγνυνται. «Ο πρωθυπουργός τραμπούκησε». «Είπε σε αρχηγό κόμματος ότι γκαρίζει». «Την είπε γαϊδούρα». «Είναι τρόπος αυτός;» «Είναι αυτό επίπεδο πρωθυπουργού;» «Αυτό είναι το ήθος της παράταξης που εκπροσωπεί;» «Αν ήταν άντρας. θα του το ‘λεγε αυτό;»
Τα δελτία ειδήσεων και οι ιστοσελίδες προβάλλουν μόνο το «γκαρίζετε». Οχι τις είκοσι διακοπές πριν το ξέσπασμα. Λογικό. Πού τηλεοπτικός χρόνος για να προβληθεί όλο αυτό το συνεχές μπούλινγκ; Δελτίο ειδήσεων κάνουμε, όχι ντοκιμαντέρ. Τα βασικότερα δείχνουμε. Και το «γκαρίζετε» είναι σαφές, περιεκτικό, καίριο, kinky. […] Πηγή: Protagon.gr